Educatie


"Funcţia unui copil este de a-şi trăi propria viaţă şi nu viaţa pe care nişte părinţi stresaţi cred că ar trebui s-o trăiască.
În mod evident, o şcoală care obligă copii activi să stea nemişcaţi într-o bancă, studiind, în majoritate, subiecte inutile, este o şcoală proastă.
Este o şcoală bună numai pentru cei care cred într-o asemenea şcoală, pentru acei cetăţeni lipsiţi de creativitate care doresc numai copii docili, fără imaginaţie, care să se potrivească unei civilizaţii al cărei standard de succes este reprezentat numai de bani."
Alexander Sutherland Neill
4 Responses
  1. alessia Says:

    "Visez o şcoală în care să nu se predea, la drept vorbind, nimic.
    Să trăieşti liniştit şi cuviincios, într-o margine de cetate, iar oamenii tineri, câţiva oameni tineri ai lumii, să vină acolo spre a se elibera de tirania profesoratului.

    Căci totul şi toţi dau lecţii. Totul trebuie învăţat pe din afară şi pe dinafară, iar singurul lucru care le e îngăduit din când în când e să pună întrebări.

    Dar nu vedeţi că au şi ei de spus ceva, de mărturisit ceva?

    Şi nu vedeţi că noi nu avem întotdeauna ce să le spunem?

    Suntem doar mijlocitori între ei şi ei înşişi...

    Stări de spirit, asta trebuie dat altora; nu conţinuturi, nu sfaturi, nu învăţături.

    Filosofia ca donjuanism. Pe lângă ea, oamenii de specialitate fac simple căsnicii burgheze. Esenţialul e să cucereşti. Nu să accepţi. Nu să ştii."

    (C. Noica, "Jurnal filosofic")


  2. DUMNEZEU Says:

    Minunată Alessia,
    E bună utopia dar doar atunci cţnd ai burta plină... Ia să vedem unde unde ne conduc visătorii!
    "Stări de spirit, asta trebuie dat altora; nu conţinuturi, nu sfaturi, nu învăţături."
    Mi-ar plăcea să văd cum poate arăta o societate fare conţinut care se conduce după stări de spirit şi nu după reguli....
    :)))
    "Visez o şcoală în care să nu se predea, la drept vorbind, nimic.
    Să trăieşti liniştit şi cuviincios, într-o margine de cetate, iar oamenii tineri, câţiva oameni tineri ai lumii, să vină acolo spre a se elibera de tirania profesoratului."
    :))
    Ce fel de maturi vor ieşi din tinerii care nu vor asimila nimic? Cumva nişte maturi nărozi, liniştiţi şi cuviincioşi, într-o margine de societate?


  3. DUMNEZEU Says:

    Bunule Andrei,
    Zice omul tău:
    "Funcţia unui copil este de a-şi trăi propria viaţă şi nu viaţa pe care nişte părinţi stresaţi cred că ar trebui s-o trăiască."
    :)
    Bun şi dup-aia?
    După o viaţă de copil şi de adolescent trăită după bunul plac, de genul "nu vreau să-nvăţ carte, vreau să fiu cioban, tot ce-o fi mai lesne, măcar şi ţigan", ce se alege de generaţia următoare? Cine va împinge lumea?


  4. andreiraduM Says:

    :)
    ManZeu, te salut!
    Interesant ca te preocupa si educatia progeniturilor creatiei tale...
    :)
    "omul meu" nu spune niciunde ca viata de copil trebuie traita dupa "bunul plac" al copilului. Ai dus ipoteza in extrema cealalta. Nenea cu pricina subliniaza foarte bine cam ce se intampla cu educatia progeniturilor noastre.
    Daca scoala nu ar fi "dresaj", poate ca generatiile despre care ne facem noi atatea griji s-ar dezvolta mult mai frumos, dar adultilor le este prea incomod sa investeasca atatia bani in experimente de genul acesta, timp si... teama ca nu vor putea sa mai detina controlul.
    Lumea "se-mpinge" singura din inertie.

    :)
    Filozofa frumos Noica, nu.
    Si el a tras ipoteza in extrema, tocmai pentru ca nu a putut iesi din propria-i temnita mentala.
    Suntem, deseori, prizonierii propriilor noastre minti.
    Bine, rau? Cine stie?!
    :)


Trimiteți un comentariu

Tu ce spui?